Aktuellt datum och tid: 14 jul 2020, 19:14

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 Nykomling 
Författare Meddelande
T1

Inlägg Nykomling
Hallå! Händer det nåt i den här föreningen eller?

Jag ska flytta till Karlskrona och vill gärna hitta några trevliga människor som vill spela brädspel - och kanske rollspel - med mig!
Jag kollade i Kalendariet och det stod ju inga aktiviviteter där, men ni kanske ändå har något på gång?
Hör av er i så fall!

Mvh Spelsugen Nykomling

29 jan 2015, 14:02
T100
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Nykomling
Hallå Tirsa och välkommen till Karlskrona!

Din timing är rätt så perfekt då vi har årsmöte på söndag och således påbörjas ett nytt medlemsår i föreningen. Det är nog också förklaringen till att ingen lagt upp aktiviteter den närmsta tiden.

Vi har nästan alltid öppet hus på måndagar kl 18-21, (även om det ibland glöms bort i kalendariet!) och det är det bästa sättet att komma i kontakt med föreningen och dess medlemmar. Allt du behöver göra är att svänga förbi, brädspel har vi gott om och det finns alltid plats för fler spelare.

Rollspel är lite klurigare då man oftast vill känna personen man tar med i sin grupp. Ibland lägger folk upp på forumet att de söker spelare/grupp, men oftast väljer man in en person man redan känner. Därför återgår jag lite till måndagarna, sväng förbi, spela spel och lär känna folk så kommer rollspelandet naturligt.

De flesta onsdagar spelas det Magic i lokalen om det är av intresse, samt att jag försöker hålla en figurspelsdag ungefär varannan helg (störst i föreningen är Warhammer 40k och Flames of War, men många har figurer till fler spel).

Ett tips är att ta för sig och komma igång och spela så fort som möjligt och kom ihåg det viktigaste av allt, (låt aldrig David vinna!) ha roligt!

29 jan 2015, 16:04
T1

Inlägg Re: Nykomling
Vad härligt! Öppet hus blir en perfekt start på spelandet. Är det nåt nu på måndag?
Hahaha! :D Vem är David?? Jag lovar att följa ditt råd och se till så att han inte vinner. ;)

Tack för ditt snabba svar!

29 jan 2015, 16:20
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ]